Од четки до длето и лакови: Потрага по совршениот звук на македонскиот производител на виолини
Она што започна како хоби - и начин да се обезбедат евтини можности за учење за неговите деца - со текот на годините ќе прерасне во опсесивна потрага по совршен звук, што ќе му донесе меѓународно признание на Светозар Богдановски - мајстор за лутиер од Велес.
5
Изработката на виолина е „многу сложена, деликатна и бара суштинско знаење“, како и специфични алатки и материјали, објаснува Богдановски. Тој додава дека кога го започнал своето патување како мајстор на виолина, „немало интернет или YouTube, како денес“.
„Литературата што ја имав беше многу лоша“.
„Литературата што ја имав беше многу лоша“.
6
„Треба да се нурнете во самата професија -- конструкцијата на инструментот, конструкцијата на звукот - усогласувајќи се што прави инструментот да свири најдобар звук“, вели тој.
Еден од најважните материјали е „високо-акустичното“ дрво како смрека и јавор, кое, за среќа на Богдановски, го има во близина на планините на Босна и Херцеговина.
Еден од најважните материјали е „високо-акустичното“ дрво како смрека и јавор, кое, за среќа на Богдановски, го има во близина на планините на Босна и Херцеговина.
7
Последниот клучен елемент за „пеење“ на виолината е лакот, кој Богдановски го нарекува „посебно поглавје“ во макотрпниот процес на производство на виолина.
„Потребно е познавање на највисоката технологија, смоли, есенцијални масла и мелеми. Тие се наоѓаат во различни области; тие треба да се набават, да се соберат и да се проучи нивниот карактер за да може да се направи лак што е еластичен, цврст и издржлив. “, објаснува тој.
„Потребно е познавање на највисоката технологија, смоли, есенцијални масла и мелеми. Тие се наоѓаат во различни области; тие треба да се набават, да се соберат и да се проучи нивниот карактер за да може да се направи лак што е еластичен, цврст и издржлив. “, објаснува тој.
8
Како што квалитетот на изработката на Богдановски се подобруваше и како што неговите деца прераснаа во мајстори виолинисти кои свиреа на рачно изработените инструменти на нивниот татко, зборот се прошири меѓу водечките музичари. Тие патувале од далеку за да дојдат во неговата работилница, или да си ги поправат сопствените виолини или да купат некоја негова.
„Причината е добриот звук, а добриот збор патува далеку“, вели тој.
„Причината е добриот звук, а добриот збор патува далеку“, вели тој.