Достапни линкови

Макрон на удар поради контактите со Убер како министер


Убер ги отфрли обвинувања за попречување на правдата
Убер ги отфрли обвинувања за попречување на правдата

Францускиот претседател Емануел Макрон во понеделникот се најде под притисок од опозициските политичари поради неговите врски со компанијата за превоз Uber Technologies кога беше министер за економија.

Весниците Гардијан и Ле Монд објавија дека Uber Technologies Inc ги прекршила законите и тајно лобирала кај политичарите како дел од агресивната желба да се прошири на нови пазари од 2013 до 2017 година.

Кабинетот на Макрон изјави за Ле Монд дека како министер за економија во тоа време тој често имал контакт со многу компании од услужната индустрија и дека било соодветно да се разговара за олеснување на бирократијата.

Левичарската политичка алијанса Нупес соопшти дека ќе побара парламентарна истрага за улогата на Макрон во помагањето на калифорниската компанија во Франција.

„Министерот не може да биде лобист! Треба да се осветли овој случај. Франција не може да биде игралиште на големите приватни компании“, напиша на Твитер пратеникот Алексис Корбиер.

Екстремната десница го опиша Макрон како „лобист во служба на странски приватни интереси, идеолог на глобализацијата и дерегулацијата“.

Гардијан објави дека додека другите членови на тогашната социјалистичка влада се сомневаат во туркањето на Убер на теренот на таксистите, Макрон разменувал СМС пораки со директорите на Убер, кои го идентификувале како клучен сојузник зад сцената.

Како одговор на извештаите на „Гардијан“ и „Монд“, „Убер“ со реакција: „Ние не сме и нема да бараме оправдувања за минато однесување кое очигледно не е во согласност со нашите сегашни вредности“.

Како министер и сега како претседател, Макрон агресивно им се додворуваше на странските инвестиции и долго време беше во контакт со многу врвни директори во мултинационални компании.

Откако неговата партија го загуби контролното мнозинство на парламентарните избори минатиот месец, Макрон и неговата влада се под зголемен притисок од опозициските партии. Неговата влада се соочи со предлог за недоверба во понеделникот, иако не се очекуваше да помине.


Откривање на скандалот?


Лобистот Марк Мекган се појави како укажувач кој откри илјадници компромитирачки документи за американската технолошка компанија за превоз Убер, на британскиот весник Гардијан.

Мекган ги предводеше напорите за лобирање на Убер во Европа, Африка и Блискиот Исток помеѓу 2014 и 2016 година. Тој, како што изјави за „Гардијан“, решил да проговори затоа што верува дека Убер го прекршил законот во десетици земји и ги довел луѓето во заблуда за деловниот модел на компанијата.

„Јас бев тој што разговараше со владите, јас бев тој што го турка ова со медиумите, јас бев тој што им кажа на луѓето дека треба да ги променат правилата затоа што возачите ќе имаат корист и луѓето ќе добијат толку многу економски можности“, рече тој во интервју за Гардијан.

Убер беше оспорен од возачите во неколку земји за тоа дали тие треба да се класифицираат како работници или самовработени
Убер беше оспорен од возачите во неколку земји за тоа дали тие треба да се класифицираат како работници или самовработени

„Кога се испостави дека тоа не е така, ние всушност им продадовме на луѓето лага, како можете да имате чиста совест ако не излезете и не го признаете својот придонес во начинот на кој се третираат луѓето денес?

Тој, исто така, изјави дека леснотијата со која Убер навлезе во највисоките ешалони на моќ во земји како Британија, Франција и Русија е „опојна“, но и „длабоко неправедна“ и „антидемократска“.

Како што пишува Би-Би-Си, Убер собра милијарди инвестиции, користејќи ги средствата за да привлече возачи и патници и да ги оспори правилата. Но, на Убер му беше потребна политичка поддршка за да влезе во такси индустријата.

Стартапите се решение за многу предизвици во општеството

Убер наведува дека е „забележително“ што Мекган станал укажувач дури откако му биле доделени 585.000 евра по тужба за бонус за кој рекол дека Убер му го должи.

Гардијан сподели со Меѓународниот конзорциум на истражувачки новинари (ICIJ) околу 124.000 документи, кои датираат од 2013 до 2017 година, вклучително и е-пошта и пораки од тогашните директори наУбер, како и презентации, белешки и фактури.

Документите, јавува Би-Би-Си, откриваат како ненајавените состаноци, лобирањето на високо ниво и заднинските договори му помогнале на Убер да ги натера водечките политичари да ги поддржат нејзините радикални планови.

Протечените документи ги опфаќаат годините кога Убер се обидувал да се пробие во Европа и покажуваат колку бил подготвен да потроши за да се приближи до моќта. Во 2016 година, буџетот за лобирање и односи со јавноста на компанијата беше 90 милиони долари.

Во неделата, неколку новински организации од 29 земји, вклучувајќи ги Вашингтон Пост, Ле Монд и Би-Би-Си, ги објавија своите први написи од истрагата наречена Uber Documents.

Ле Монд особено се фокусираше врз врските меѓу Убер и францускиот претседател Емануел Макрон, кој е обвинет дека преговарал за „таен договор“ за регулатива додека бил министер за економија меѓу 2014 и 2016 година.

Макрон, наводно, одржал ненајавени состаноци со директорите на Убер и му помогнал да ја зацврсти својата позиција во Франција во време кога го нарушуваше традиционалниот такси пазар.

Убер ги отфрли сите обвинувања, вклучително и попречување на правдата, велејќи дека компанијата се разликува од заминувањето на поранешниот шеф Тревис Каланик, кој беше обвинет за создавање токсична атмосфера на работното место.

Каланик поднесе оставка во 2017 година по серијата скандали во компанијата околу сексуалното вознемирување, мачо културата и отпуштање на високи раководители. Убер е под ново раководство веќе пет години и велат дека нејзиниот нов извршен директор ја трансформирал компанијата.

Фирмата е вмешана во скандали поврзани со вознемирување, индустриска шпионажа и правни битки од нејзиното основање во 2010 година. Компанијата се уште е вовлечена во правни битки, пишува Би-Би-Си.

Убер беше оспорен од возачите во неколку земји за тоа дали тие треба да се класифицираат како работници или самовработени. Онаму каде судовите одлучија дека Убер треба да ги третира своите возачи како вработени, компанијата започна серија жалби.

Во февруари 2021 година, завршувајќи ја петгодишната правна битка, Врховниот суд на Британија одлучи дека Убер мора да ги третира своите возачи како работници, а не самовработени, што значи дека имаат право на минимална плата, регрес за годишен одмор и пензии.

  • 16x9 Image

    Гоце Атанасов

    Со новинарство започна да се занимава за време на студиите по новинарство во Скопје. Работел во Млад борец, Нова Македонија, Македонската радио телевизија, А1 телевизијата и во Дојче Веле, а во Радио Слободна Европа е од започнувањето на емитувањето на македонски јазик.

XS
SM
MD
LG