Достапни линкови

Филхармонија ја отвара 2021 со дела на Пјацола, Манчев и Килар


Најавниот леток за концертот на Филхармонија со дела на Пјацола, Манчев и Килар

Концертот за хармоника и оркестар „Аконкагва“ од Пјацола со Анна Коловска од Русија како солистка, „Песна и танец“ од нашиот Манчев и „Орава“ од полскиот композитор Килар се делата кои се на репертоарот на Филхармонија, овој четврток на 28 јануари во 20 часот. Диригент ќе биде маестро Борјан Цанев.

Филхармонија во актуелната 2021 влегува со концерт кој е вистинска мамка за публиката. За овој четврток, на 28 јануари во 20 часот, одбрани се делата на тројца композитори од три различни поднебја. Ќе бидат изведени Концертот за хармоника и оркестар „Аконкагва“ од Астор Пјацола со Анна Коловска од Русија како солистка, „Песна и танец“ од реномираниот македонски автор Томе Манчев и „Орава“ од полскиот композитор Војчех Килар. Со оркестарот ќе диригира маестро Борјан Цанев.

И, толку како основна информацвија, а во нејзината разработка и следниве факти.

Астор Пјацола (1921 – 1992) е еден од најзначајните аргентински композитори, кој го револуционаризираше традиционалното танго, носејќи го во нов стил што го нарече „нуево танго“ (ново танго) во кое инкорпорираше елементи од џезот и класичната музика. Првиот концерт за бандонеон и оркестар, познат како „Аконкагва“ (така го насловил неговиот издавач Алдо Пагани, како асоцијација за врв во неговото творештво, аналогно на највисокиот врв во Јужна Америка), Пјацола го создава во 1979 година.

Томе Манчев (1950 – 2020) е еден од најистакнатите претставници на македонската музика од преминот меѓу 20 и 21 век. Автор е на обемен творечки опус во речиси сите музички жанрови, но главниот белег го остави во оркестарското творештво. Благодарение на своите темелни и систематски студии во Македонија (Властимир Николовски) и во странство (Чешка – J. Дворжачек и Ј. Церемуга и Бугарија – Д. Сагаев) Манчев имаше можност темелно да ги изучи и истражи техниките на компонирање и оркестрирање на дваесеттиот век кои ги примени и адаптира во своето музичко творештво. Во „Песна и танец“ за гудачки оркестар (2000), Манчев ја инкорпирира својата суштинска препознатливост како автор која се рефлектира преку фузија на македонската музичка и духовна традиција со европската авангарда.

Војчех Килар (1932 – 2013), пак, еден од најзначајните современи полски композитори, автор на класична и филмска музика. Добитник е на повеќе награди за неговата музика за филм, а негово најголемо остварување е музиката за „Дракула“ на Френсис Форд Копола. Автор е и дел од музиката за филмот „Пијанист“ на Роман Полански.

„Орава“ е едниственото мое дело во кое не би сменил ниту една нота. Тоа најдобро ме одразува како композитор“, изјавил Килар во едно интервју направено во Краков во 1997 година. Инаку, насловот на делото не сугерира само на географскиот регион, сместен меѓу Полска и Словачка, туку и на реката која тече во овој регион. Музичката прогресија во „Орава“ може да се дефинира како поток кој тече од планинските предели низ различните пејзажи.

Солистката Анна Кришталева Коловска, патем родена 1996 година во Армавир, Русија, уште од рани години се врзува за музиката.

Во светот на музиката влегла во новокубанското детско музичко училиште, во класата на проф. Михаил Бојко, а потем го завршила Ростовскиот музички колеџ каде била студент во класата на познатиот професор и заслужен артист на Русија – Јури Шишкин. Нејзиниот репертоар е богат и вклучува композиции од различни музички епохи, дела од Менделсон, Григ, Московски, Лекуона, Кусјаков, Бах, Шчедрин, Семионов..., како и композиции од руската народна музика. Редовно настапува на натпревари, како и на концерти во татковината и надвор од неа, а нејзините изведби се високо позитивно оценети од страна на критиката и опишани како „интерпретации исполнети со страст и длабочина, во комбинација со долги и драматични скали, деликатен опсег на звукот и брилијантна техника...“.

Кришталева е добитник на Гранд при на натпреварот „Акордеон плус“ во Ростов на Дон во 2012 година, потоа победник е во сениорска категорија за класична музика на Интернационалниот натпревар „Кастелфридардо“ во Италија во 2015 година, а има освоено и прво место на вториот Интернационален натпревар за хармоника во Алкобаса, Португалија, како и прво место на натпреварот „Гридин“ во Курск, Русија, во 2016 година.

И, конечно диригентот Борјан Цанев, добитникот на македонското признание „Најдобар музички изведувач во 2013 година“, се смета за еден од најпрефинетите музичари во земјата. Од 1999 година е постојан диригент на Македонската филхармонија и на чело на овој оркестар постигнува забележителни резултати. Дипломирал на Факултетот за музичка уметност во Скопје, а магистрирал на Државната музичка академија во Софија.

Веднаш потоа, Цанев специјализира диригирање на Кралскиот музички колеџ во Лондон, каде што работи со реномираните диригенти сер Сајмон Ратл, Даниеле Гати и Јанош Фурст, а бил поканет да му биде асистент-диригент на сер Колин Дејвис на Кралскaта оперска школа.

Добитник е на наградата „Аугуст Манс“ за најдобар диригент токму на Кралскиот музички колеџ, за потоа да диригира со Лондонскиот симфониски оркестар како дел од мајсторскиот клас на сер Колин Дејвис. Во наредните години маестро Цанев има многубројни концерти со Македонската филхармонија, како и со нејзиниот Камерен оркестар во Македонија и во странство (Рим, Париз, Истанбул, Прага, турнеја во Полска, Загреб, Њујорк). Неговото успешно деби со Софиската филхармонија во 2004 година му носи постојани ангажмани со овој виден оркестар, а во 2006 година е назначен и за негов постојан гостин-диригент. Во 2005 година, Цанев дебитира во Македонската опера и балет, каде што следната година ја поставува премиерата на „Волшебната флејта“ од Моцарт. Покрај гореспоменатите, Цанев диригирал и со Црногорскиот симфониски оркестар, Филхармонијата на Арад, Симфонискиот оркестар „Вагнер“ од Токио, Симфонискиот оркестар на Војводина, „Синфониета“ – Софија, Хрватскиот камерен оркестар, Задарскиот камерен оркестар, Камерниот оркестар на Музичката младина на Македонија, со ансамблот за современа музика „Алеа“ и др.

Маестро Цанев имал можност да диригира и со бројни во САД, Англија, Јапонија, Италија, Франција, Чешка, Полска, Хрватска, Србија, Бугарија, Црна Гора, Турција, Романија...

  • 16x9 Image

    Љупчо Јолевски

    Како новинар, водител и уредник Јолевски во новинарството е безмалку 4 децении. Кариерата ја почнал во Млад Борец на почетокот од 1980-тите. Потем долги години бил во Телевизија Скопје и во Македонското радио - Втора програма, како и во други медиуми. Во Радио Слободна Европа Јолевски е од самиот почеток на емитувањето на програмата на македонски јазик.

XS
SM
MD
LG