Кина: Не даваме субвенции за електрични возила забранети од Светската трговска организација

илустрација

Кина никогаш не користи субвенции за електрични возила забранети од Светската трговска организација (СТО), рече во четвртокот (6-ти јуни) портпаролот на нејзиното Министерство за надворешни работи.

Кинеските компании масовно произведуваат евтини електрични возила за кои некои се загрижени дека може да им наштетат на големите американски производители на автомобили, од кои некои неодамна се фокусираа на големите теренци на бензин.

„Новите енергетски производи на Кина, вклучително и електричните возила, се многу популарни на меѓународниот пазар“, рече портпаролот Мао Нинг на редовниот брифинг со новинарите.

„Тие се резултат на комбинираните ефекти на компаративните предности и пазарните закони“, додаде тој.

Видете и ова: Бајден ги зголеми царините за кинеските електрични возила и други производи

Коментарите дојдоа како одговор на прашањето за забелешките на американскиот претседател Џо Бајден дека Кина дава субвенции за преплавување на американскиот пазар со електрични возила, што го истакнаа и други членови на неговата администрација.

Субвенциите не можат да ја надоместат индустриската конкурентност, рече Мао, додавајќи: „Нема забранети субвенции пропишани од СТО“.

Новите енергетски производи се резултат на напорите на претпријатијата, а не на владините субвенции, додаде Мао.

„Кина минатата година извезла само 13 000 електрични возила во САД. Како можат тие да го преплават американскиот пазар?“, му одговори на Бајден, кинескиот претставник.

Бајден вети дека ќе ги зголеми царините за голем број кинески сектори, со мерки како што се четирикратно зголемување на увозните давачки за електрични возила, со што таа ќе надмине стапка од 100 проценти, додека царините за полупроводници ќе се удвојат на 50 отсто.

И Европската Унија најави заштита на својот пазар од евтините кинески електрични автомобили.