Клучен чекор за економски напредок, намалување на невработеноста и развој на државава е инвестиција во образованието со што ќе се создадат поедуцирани генерации, вака од Владата ја образложуваат одлуката за воведување на задолжително средно образование, за што ќе следат и измени во Уставот со цел зголемување на квалитетот на образованието во земјава. Образложувајки ги намерите за ваквата одлука Министерот за образование Сулејман Рушити за нашето радио изјавува:
„Во едно стратешко планирање за економски раст на државата сигурно дека е важно да се има и кадар кој ќе биде на пазарот на трудот достапен за сите странски но и домашни инвеститори.“
Изјавува министерот Рушити. Но, главен проблем кој се наметна по ваквата намера на владата е сегашниот капацитет на училиштата, односно колку тие ќе можат да одговорат на новиот број на ученици. Владата планира во иднина да воведе девето летка во основното образование и три години средно образование со што според нејзините пресметки ќе се ослободи една четвртина од капацитетот на средното образование и ќе се намали потребата од изградба на нови училишта. Сепак, Министерот Рушити вели дека од некаде мора да се почне, а таму каде што има потреба во иднина ќе бидат изградени нови училишни капацитети:
„Сметаме дека таму каде што нема капацитет ние ќе овозможиме и просторно, но и пополнување на кадарот кој дополнително ќе биде потребен за оваа уставна промена.“
Вклучените во образованието ја поздравуваат ваквата одлука, но се песимисти имајќи ги в предвид условите во кои сега работат училиштита, дека ќе може да се обезбедеат дополнителни капацитети:
„Со задолжителното образование според мое мислење ќе ни треба уште просторно да се прошириме односно да градиме училишта.“
Изјавува директорот на средното економско училиште во Тетовото Исмаил Љатиф. Исто е мислењето и на директорката на училиштето Арсение Јоввков во Скопје, Цвета Петреска:
„Во моментов во нашото училиште ние немаме простор за ниту една паралелка плус.“
Според податоците на Заводот за статистика во учебната 2004-2005 година од 130 илјади лица на возраст од 15 до 18 години, во средно образование се запишале околу 86 илјади лица.
„Во едно стратешко планирање за економски раст на државата сигурно дека е важно да се има и кадар кој ќе биде на пазарот на трудот достапен за сите странски но и домашни инвеститори.“
Изјавува министерот Рушити. Но, главен проблем кој се наметна по ваквата намера на владата е сегашниот капацитет на училиштата, односно колку тие ќе можат да одговорат на новиот број на ученици. Владата планира во иднина да воведе девето летка во основното образование и три години средно образование со што според нејзините пресметки ќе се ослободи една четвртина од капацитетот на средното образование и ќе се намали потребата од изградба на нови училишта. Сепак, Министерот Рушити вели дека од некаде мора да се почне, а таму каде што има потреба во иднина ќе бидат изградени нови училишни капацитети:
„Сметаме дека таму каде што нема капацитет ние ќе овозможиме и просторно, но и пополнување на кадарот кој дополнително ќе биде потребен за оваа уставна промена.“
Вклучените во образованието ја поздравуваат ваквата одлука, но се песимисти имајќи ги в предвид условите во кои сега работат училиштита, дека ќе може да се обезбедеат дополнителни капацитети:
„Со задолжителното образование според мое мислење ќе ни треба уште просторно да се прошириме односно да градиме училишта.“
Изјавува директорот на средното економско училиште во Тетовото Исмаил Љатиф. Исто е мислењето и на директорката на училиштето Арсение Јоввков во Скопје, Цвета Петреска:
„Во моментов во нашото училиште ние немаме простор за ниту една паралелка плус.“
Според податоците на Заводот за статистика во учебната 2004-2005 година од 130 илјади лица на возраст од 15 до 18 години, во средно образование се запишале околу 86 илјади лица.