Достапни линкови

logo-print

Политиката се меша во работата на медиумите


Македонските медуми никако да се ослободат од политичко-партиските влијанија. Сите извештаи на меѓународните организации покажуваат дека слободата на медумите е загрoзена поради спрегите на сопсвениците на влијателни телевизии со владата.

Македонските медумите никако да се ослободат од политичко-партиските влијанија. Сите извештаи на меѓународните организации покажуваат дека слободата на медумите е загорзена поради спрегите на сопсвениците на влијателни телевизии со владата. Тоа се манифестира со континуираниот притисок врз седмата сила, а новинарите немаат моќна асоцијација синдикална заштита, а најголем дел од нив немаат ни колективен ниту поединечен договор за работа. Од друга страна, проблем во независното функцинирање на елетронските и пишаните медиуми создава и непрофесионалноста на оделни новинари кои ни од далеку не се придржуваат до
Оние кои што работат под диктат на политички или економски центри на моќ, го прават тоа без ,,око да им трпне" и за жал освен меѓународните институции кои што реагираат никој внатрешно не се обидува тоа да го сопре
професионалниот кодекс или правилата на информирање.

,,Оние кои што работат под диктат на политички или економски центри на моќ, го прават тоа без ,,око да им трпне" и за жал освен меѓународните институции кои што реагираат никој внатрешно не се обидува тоа да го сопре."

Вели за Слободна Европа, Сашо Кокаланов, главен и одговорен уредник на весникот „Дневник“. Со оглед на тоа како се профилирани медиумите може да се насети од каде ќе уследи и притискот. Авторот на емисијата „Код“, Снежана Лупевска признава дека понекогаш е многу полесно е да се договориш со криминалци отколку со политичките елити или одделни бизнис моќници.

,,За жал веќе во Македонија не се прави дистинкција меѓу сопственост, меѓу менаџирање и уредување во медиумите. Токму поради тоа се случува и притисок врз новинарството, значи повеќе нема релација на професионализам, туку е многу изместен системот на вредности."


Во последно време во Македонија стана пракса Владата да биде најголем рекламер а не големите корпорации од каде телевизијата досега
Секоја власт сака да ги има под контрола медиумите, но работа е да не се потклекне на такви провокации
најчесто обезбедуваа маркетинг пораки и големи средства.. Опозицијата тврди дека оваа година само владиниот кабинет има потрошено над 18 милиони евра за популаризација на своите политики или мерки. Тоа е една половина од маркетиншкиот колач што компаниите ги трошат на македонскиот пазар за сопствен адвертајзинг или пропаганда.

,,Секоја власт сака да ги има под контрола медиумите, но работа е да не се потклекне на такви провокации. Ако се работи професионално и власта ќе види дека неможе да влезе во битка со медиуми."

Оценува, Мухамед Зекири главен уредник на Алсат телевизија. Посебен пртоблем на медиумскиот простор во Македонја е бројноста на електронските медиуми и нивната нелојална конкуренција што ја девалвира и цената на новинарскиот труд.
XS
SM
MD
LG